Lyckad helg!

Ruffe-Puffe och Jymmisen var BÄSTA under träningshelgen med Team Värmland nu i helgen! ♥

Med Ruffe på lördan jobbade vi med skolorna i alla gångarterna och att jag inte skulle hjälpa till att bära honom så mycket. Han är ju 7 år så han är ju inte så mycket "bäbis" än. Jobbade också mycket med att han hellre skulle vara överböjd än för lite böjd, samt jobbade mycket med min sits! Det funkade RIKTIGT bra och han blev finare och mer avslappnad! SHIT vad fin han blev! Aldrig fått en sån känsla på honom! :)
Ska Rida en LB:1 i morron på honom på teoriveckan på ridskolan. Ska visa upp honom lite och visa hur man rider och vad man ska tänka på vid tävling :) Knoppad pålle med kavaj och vita ridbrallor! Haha, jag är nervös och det är ju lixom bara hemma på klubben ;)

På söndan red jag Jymmisen! Han var också jättefin! Jobbade mestadels med piaffen och passagen samt travpiruetter, med början till galoppiruetter :) I galoppen blev han lite springig och låg på, men red mycket sluta och skulle då minska volten och då blev han mer "luftig". Fick några riktigt bra passager, men i piaffen vill han inte riktigt dröja på steget så han blir lite på framdelen och "trampig". Men överlag är jag jättenöjd med honom! :)

Tränaren som vi i Team Värmland rider för nu är ASBRA! ♥ Hon var jätterolig att rida för och så himla positiv :) Verkligen någon jag kommer försöka fortsätta träna för när Team Värmland är slut!


Fina puffen ♥


Fina Jymmis ♥


Kommentarer
Postat av: Emma

Kallar ni Run Run Rudolph för Ruffe? ;) Vi (och förra ägaren) kallade honom för Rulle :) (Hon kallade honom även för Rullos, Rullso, Rulls, Rullost, m.m.) :)

2012-04-02 @ 17:56:46
URL: http://heztliiiv.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Hejsan! =) vi hade dillemma när han kom för vi visste han hade kallats Rulle men vi hade redan en som hette så. =) så Ruffe de blev! ;)

2012-04-02 @ 18:35:40
URL: http://torsbyryttarna.blogg.se/
Postat av: Amanda

Åh rullosteeen! Har ridit och tävlat han i flera år innan han kom till er ridskola!



berätta massor om hur han har de :D

2012-04-05 @ 21:03:29
URL: http://fotografamandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0