Spirit just nu.

Igår när jag var till honom var han bättre. Det var 2 sår som var lite kladdiga och variga. Men hältan blir bara mindre och mindre, puhh. Just nu går han på antibiotika som han får igenom munnen, vilket han inte gillar så mycket. Så när jag skulle spruta in det i munnen slänger han med huvudet, och jag får rätt i ansiktet! Härligt!! Såren gör jag rent med sårsaltlösning, NOGA och sen har jag pencillinsalva i de djupa och variga såren. Igår la jag även över en kompress och lindade en linda runt såret nere vid skenbenet då han sparkar upp spån i såret. Men inte varje dag lindar jag, då jag vill att såret ska vara luftigt och läka bättre. Jag går även alltid med honom på ridbanan en stund så han får röra på sig :)

Ska slänga nåt i magen nu, sen ska jag bort till Spirit och göra i ordning. Sen rider jag lektion på ridskolan :) Vi ska hoppa, så det blir spännande!


Sötisen i sin lilla box :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0