Gårdagens tävling

Är jätte nöjd med Spirit! Han var jätte fin på framridningen, men blev lite spänd och så på banan, men det förstår jag. Det här var ju i princip hans första dressyrstart, och med tanke på att jag bara ridit honom max 2 månader sen jag fick honom i början av december, och han bara varit igång nån vecka så är jag väldigt nöjd!

I M2 fick vi 65% och han var ganska spänd, eftersom vi var ensamma inne på banan. Taktade en del efter galoppen och var lite ostadig, sladdade och så. Men överlag kändes det ok. Gick ut efter ritten och Pernilla gav mig lite tips och så, och kände lite mer på honom.
I LC:1 var han mycket trevligare att rida! Han kändes mer "med mig". Gick fortfarande lite på dubble spår och så, men han lyssnade mer på mig. Fick 60%, men dock kändes det mycket bättre i det här programmet än i M2. Ganska bra lägsta nivå iaf ;)

Några veckor kvar tills omgång 2 med laget, så vi hinner trimma lite till fram tills det! :) Då rider jag förmodligen LC:1 och lagklassen LB:0.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0